אם, ספורטאית, ומודל לחיקוי: אנטונינה רזניקוב שוברת מוסכמות

אנטונינה רזניקוב, טריאתלטית ישראלית מובילה, הגיעה לאחרונה להישג מרשים באיש הברזל בניס, צרפת. רזניקוב, בת 42, זכתה במקום השני בקבוצת הגיל שלה (40-44) בתחרות היוקרתית. מאחורי ההישגים הספורטיביים המרשימים מסתתר סיפור אישי מעורר השראה של התמודדות והתגברות יחד עם המאמן אבי חיים שמלווה אותה ותומך בה לכל אורך הדרך או כפי שהיא אומרת: "בלעדין לא הייתי משיגה דבר".. בראיון מיוחד, היא משתפת את חוויותיה מהתחרות ומספרת על המסע המרתק שלה בעולם הטריאתלון ובחיים.

ש: ספרי לנו על ההישג האחרון שלך באיש הברזל בניס.

ת: השנה החלטתי להשתתף בקטגוריית הגיל שלי. הגעתי למקום השני בקבוצת הגיל 40-44, שזה הישג משמעותי עבורי. בתקופה הקשה הזו, רציתי להביא את דגל ישראל על הפודיום ולייצג את המדינה.

ש: איך התחלת את דרכך בטריאתלון?

ת: התחלתי להתאמן בגיל 31, כשאמרו לי שזה כבר מאוחר. מאז עברו 11 שנים, ואני כבר עם יותר מ-30 תחרויות איש ברזל מאחוריי. הייתי אלופת הארץ בטריאתלון, באופניים ובריצה.

ש: מה ההישג שהכי ריגש אותך בקריירה?

ת: ב-2018 השתתפתי באליפות העולם ב-ITU בדואתלון למרחק ארוך בשווייץ. הגעתי למקום השלישי בקטגוריית העילית, שזה היה הישג נדיר ומרגש מאוד עבורי.

ש: איך את מתמודדת עם האתגרים הפיזיים והמנטליים של הספורט?

ת: זה תלוי בגוף שלי. בראש, אני תמיד רוצה להתחרות. לפעמים באמצע תחרות אני אומרת לעצמי שאין מצב שאעשה את זה שוב, אבל בסוף תמיד מתגברים על זה. כל ספורטאי, מקצוען או חובב, עובר את אותם קשיים.

ש: מלבד הספורט, איזה אתגרים נוספים את מתמודדת איתם בחיים?

ת: אני אם חד-הורית לשני ילדים, בת 17 ובן 16. הבת שלי על הרצף האוטיסטי. למעשה, בעקבות האבחון שלה, גם אני אובחנתי לאחרונה, בגיל 40, כנמצאת על הרצף. זה היה גילוי שהסביר הרבה דברים בחיי, והוא מאתגר אבל גם מעצים.

ש: איך ההתמודדות עם האבחנה משפיעה על הקריירה הספורטיבית שלך?

ת: זה מאתגר, אבל גם נותן לי כוח. הספורט הוא דרך להתגבר על קשיים ולהוכיח לעצמי ולאחרים שאני יכולה להצליח. לפעמים אנשים לא מבינים אותי או את ההתנהגות שלי, אבל בספורט אני מוצאת את המקום שלי.

ש: מה המסר שלך לספורטאים צעירים, במיוחד לאלו שמתמודדים עם אתגרים נוספים?

ת: חשוב להבין את הרמה שלך, לקבל אותה ולהתגאות בה. אני התחלתי מאוחר יחסית, ועדיין הגעתי להישגים משמעותיים. אם אתם נהנים ומאמינים בעצמכם, אפשר להגיע רחוק. האתגרים שלנו הם גם הכוח שלנו.

ש: מה התוכניות שלך להמשך?

ת: אני מתכננת להשתתף באיירונמן אילת, ואולי גם בטריאתלון תל אביב. אני תמיד מתחרה כדי לנצח ולתת את המיטב.

לסיום, אנטונינה משתפת: "הטריאתלון הוא ניצחון עבורי על הסביבה ועל האתגרים האישיים שלי. לא כל אחד מוכן להתאמן בתנאים קשים ולהתמודד עם האתגרים שהספורט והחיים מציבים. זה מה שהופך את ההישגים למתוקים יותר. אני מקווה שהסיפור שלי יעודד אחרים להאמין בעצמם ולרדוף אחרי החלומות שלהם, ללא קשר לאתגרים שהם מתמודדים איתם."

אנו גאים באנטונינה רזניקוב על הישגיה המרשימים בספורט ובחיים, ומאחלים לה הצלחה רבה בהמשך דרכה