הטריאתלט הבכיר של ישראל שחר שגיב בראיון מיוחד לקראת המשחקים האולימפיים בפריז 2024 מספר על האתגרים, ההכנה לתחרות ועל המטרה: "בוא נאמר רק שאני מגיע להתחרות ולא להשתתף"

רגע לפני ששחר שגיב יחל בתחרות הטריאתלון שלו במשחקים האולימפיים בפריז, ראיון מיוחד עם אחד האתלטים המוכשרים של ישראל שינסה לשפר את ההשג שלו מטוקיו 2020, אז סיים במקם ה-20

שחר, איך השתנתה ההכנה שלך למשחקים האולימפיים בפריז לעומת ההכנה לטוקיו?

"ראשית, החלטתי שנכון לי בשלב הזה להחליף את צוות האימון שלי ופניתי לליאור כהן (כיום מאמן לאומי ומנהל מקצועי של האיגוד) שיהיה המאמן הראשי שלי והוא כמובן הסכים. ניסינו יחד כמה דברים במהלך הקמפיין לרבות שחיה עם נבחרת המים הפתוחים וריצה עם רצי הסמטה (הפועל ת"א כיום) ולבסוף המשכנו עם מה שהכי מתאים לי. שנית, אחרי הקמפיין לטוקיו 2020 אני ספורטאי בוגר יותר והדבר שהכי עושה לי טוב זה שגרת אימונים טובה ולא ריצה מתחרות לתחרות ולכן אנו משתדלים לשמור על שגרת אימונים ככל שניתן ופחות להתרוצץ בעולם אחרי תחרויות, ניקוד ודירוג"

מה היו האתגרים הגדולים ביותר בתקופת השגת הקריטריון לפריז?

"כאן זה נחלק לשניים באופן ברור – בשלב ראשון לקראת סוף עונת 2022 נפצעתי בשריר הירך והדבר השפיע בעיקר על הביצועים שלי בתחרויות במהלך עונת 2023. עבדנו המון על השיקום עם הצוות הרחב ( דוד רזניק, מנחם ברודי, ד"ר עידית שוב וד"ר דרור לינדנר) והיום אני שמח להגיד שזה מאחורי. אבל לאירועי ה- 7 באוקטובר אף אחד לא ידע להכין אותנו ברמת המדינה. בקשתי מליאור לצאת לפגרה ונרתמתי המון לסייע ככל שאני יכול – התנדבות, דברור ברשתות החברתיות – רציתי להרגיש חלק מהמאמץ הגדול. בכל התחרויות מאז ולבטח בפריז – זה יהיה כבוד אדיר לייצג את המדינה והדגל שלנו ואני אעשה את המקסימום להעניק רגעי שמחה לעם".

ספר על החלטתך להמשיך להתחרות מיד לאחר אולימפיאדת טוקיו?

"מיד לאחר טוקיו והחיבור לליאור (הוא היה חלק מהצוות שלי לטוקיו תחת אורי זילברמן) פנה אליי ליאור ואמר שיש הצעה מעניינת מאוד מליגת הסופרליג המרתקת. זה בדיוק מה שהייתי צריך. להמשיך להתאמן ולהתחרות אבל למשהו חדש שלא הכרתי. זו הייתה התנסות מדהימה עם טובי הטריאתלטים בעולם. כמעט ולא עשיתי בכלל פגרה אחרי טוקיו – הייתי רעב"

איך השפיע עליך המעבר למאמן חדש, ליאור כהן?

"מי שמכיר את ליאור יודע עליו שני דברים – האחד שאף פעם לא משעמם איתו והוא ידע תמיד למצוא את החיובי בכל מצב. ושנית – הוא איש של מספרים. DATA. התחלנו לעבוד מאוד מדעי ועל המון מספרים".

איך אתה מתכונן לאווירת הקהל בפריז לעומת המשחקים ללא קהל בטוקיו?

"אני מרגיש שפריז זה תיקון על הרחובות הריקים של טוקיו לאור ימי הקורונה. פריז תהיה עמוסה בקהל כחול לבן ואני אעשה את ההכי טוב שלי. כל דגל, קריאת עידוד – יהיו להם משמעות מיוחדת עבורי. כמובן שהמשפחה, החברה והחברים יהפכו את התחרות לאירוע מיוחד במינו עבורי"

איך השפיעו עליך האירועים של 7 באוקטובר על ההכנות שלך לאולימפיאדה?

"כמו שציינתי – יצאנו מיד לפגרה לאור המצב וויתרנו על תחרות ה- Grand Final של ליגת הסופרליג בערב הסעודית. התחלנו תקופת בניה טובה מאוד בארץ לפני הכניסה לישורת האחרונה של התחרויות לקראת סגירת הרשימה האולימפית"

ספר על החוויה שלך בתחרות הקדם-אולימפית בפריז. מה למדת על המסלול?

"בשורה התחתונה – זו לא הייתה תחרות טובה שלי בלשון המעטה. למדנו את המסלול היטב ובדקנו טקטיקה מסוימת. חייב לציין שלהתחרות במקום הכי מרכזי ומתויר בעולם זו חוויה יוצאת דופן ואני מתכוון להנות ממנה עד הסוף"

איך אתה מאזן בין שלושת ענפי הטריאתלון באימונים שלך?

"שגרת האימונים שלי די קבועה וזה מה שעושה לי הכי טוב. אני נוהג לשחות 5 פעמים בשבוע כאשר את מירב האימונים אני שוחה בוינגייט עם מסגרת הבוגרים של האיגוד, רוכב 4 פעמים כאשר את כל האימונים הקלים אני רוכב בשטח ורץ 70-80 ק"מ בשבוע בשבילים של רעננה"

מהי המטרה שלך במשחקי פריז?

"בוא נאמר שאני מגיע להתחרות ולא להשתתף. את היעדים הספציפיים עבורי אני אשאיר לליאור והצוות"

מה אתה מרגיש לגבי האפשרות להתחרות באולימפיאדת לוס אנג'לס 2028?

"אני לגמרי רואה את עצמי ממשיך לעוד קמפיין אולימפי וסוגר מעגל בעיר בא אבא שלי התחרה בשנת 1984 במשחקים האולימפיים בלוס אנג'לס"

מהי החוויה המשמעותית ביותר שחווית בתחרות בינלאומית מאז טוקיו?

"מדלית הכסף במשחקי אירופה (קראקוב 2023) הייתה חוויה חזקה במיוחד. היינו כמשלחת של כל הענפים בשילוב נציגי הוועד האולימפי והיחידה לספורט הישגי וההישג זכה לעד תקשורתי רחב. הישג נוסף שאני זוכר היטב היה, שוב, המקום השני בסבב הסופרליג במאליבו, ארה"ב"

מה המסר שלך לספורטאים צעירים שרוצים להגיע לרמה האולימפית?

"לא לחלום רק על כמשחקים אולימפיים – פשוט להנות מהדרך ולמצוא את מה שעושה לכם הכי טוב. אבני הדרך הן אלו אשר סוללות את הדרך מעלה. התמזל מזלי להיות מוקף במשפחה, מאמנים, חברים שסייעו לי לכל הדרך ולהם חלק ענק בהצלחה שלי"